Παρακολούθηση μετατροπών στο Google Ads!

μετατροπές Google Ads

Τελευταία ενημέρωση 24/04/2023

Σήμερα, η αποτελεσματική online προβολή και διαφήμιση μιας επιχείρησης είναι απαραίτητη για την επιβίωση και την ανάπτυξή της. Για να έχουν οι διαφημιστικές σου εκστρατείες την επιθυμητή απόδοση, η παρακολούθηση μετατροπών στο Google Ads (conversion tracking) είναι κάτι που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παραβλέπεις.  

Στο παρακάτω άρθρο θα δούμε γιατί είναι σημαντική, πώς λειτουργεί, αλλά και πώς μπορείς να ενεργοποιήσεις την παρακολούθηση μετατροπών, εγκαθιστώντας το κατάλληλο script στο website σου. 

Γιατί είναι σημαντική η παρακολούθηση μετατροπών; 

Πολύ απλά, επειδή δε μπορείς να βελτιστοποιήσεις τίποτα αν δε γνωρίζεις τι δουλεύει και τι όχι! Κι όταν λέμε “δουλεύει”, εννοούμε… να έχει θετικά αποτελέσματα.  

Το Google Ads σού δίνει τη δυνατότητα να γνωρίζεις ακριβώς τι ξοδεύεις σε διαφήμιση. Αλλά, ακόμη, και τι ποσοστό από αυτό που επενδύεις σου επιστρέφεται σε μορφή αγορών που προέρχονται από τη διαφήμισή σου. 

Οι Google Ads μετατροπές (conversions) μπορεί να είναι: 

  • άμεσες, όπως αγορές, εάν έχεις κάποιο eshop, ή και 
  • έμμεσες, εάν έχεις στο website σου φόρμα επικοινωνίας από την οποία δέχεσαι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. 

Χρησιμοποιείται ο όρος “μετατροπές” κι όχι “πωλήσεις”, γιατί η μετατροπή έχει μια ευρύτερη έννοια, που μεταφράζεται ανά περίπτωση σε: 

  • online αγορά, 
  • συμπλήρωση φόρμας ενδιαφέροντος, 
  • εγγραφή νέου μέλους, 
  • εγγραφή σε newsletter, 

  • download κάποιου αρχείου. 

H παρακολούθηση μετατροπών, εκτός από τη μέτρηση των αποτελεσμάτων της διαφήμισής σου, είναι πολύ χρήσιμη για να δεις τι αποδίδει καλύτερα μέσα στην καμπάνια σου. Ακόμη, συνιστά ένα από τα 5 Tips αποτελεσματικής προβολής στο Google Ads, όπως έχουμε ξαναδεί.  

Έτσι, είναι πιο εύκολο να αλλάξεις ή και να βελτιώσεις την καμπάνια σου, αλλά και τη στρατηγική σου. Για παράδειγμα, αν παρακολουθείς τις μετατροπές από κάποιες λέξεις – κλειδιά, μπορείς να συγκρίνεις το κόστος διαφήμισης των συγκεκριμένων keywords με την απόδοσή τους. 

Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσεις να βρεις τις πιο συμφέρουσες (μέγιστη προβολή με το μικρότερο δυνατό κόστος) και να επικεντρώσεις τις προσπάθειες και το budget σου σε καμπάνιες με βάση αυτές τις λέξεις – κλειδιά. 

Πώς λειτουργεί η παρακολούθηση μετατροπών; 

Το Google Ads σου παρέχει δωρεάν ένα απόσπασμα κώδικα HTML ή JavaScript, το οποίο εισάγεις σε εκείνη τη σελίδα του website σου, στην οποία επιθυμείς να μετρήσεις μια μετατροπή. 

 Για παράδειγμα, στη “Thank you” σελίδα αγοράς προϊόντος. Κάθε φορά που κάποιος χρήστης κάνει κλικ στη διαφήμισή σου, προστίθεται ένα προσωρινό cookie στον υπολογιστή του, το οποίο καταγράφει τυχόν μετατροπές.  

Το Google Ads μετράει δύο τύπους μετατροπών: 

1. Μετατροπές (1-ανά-κλικ):

Καταγράφεται η πρώτη μετατροπή που θα γίνει μέσα σε 30 ημέρες μετά από ένα κλικ που μεταφέρει τον χρήστη στο website σου. 

Για παράδειγμα, ένας πελάτης κάνει κλικ στη διαφήμισή σου σήμερα, μεταφέρεται στο website σου και πραγματοποιεί μια μετατροπή. Αν μέσα στις επόμενες 30 ημέρες επιστρέψει στο website σου και πραγματοποιήσει άλλη μία μετατροπή, αυτή δεν καταγράφεται.  

Η μεταβλητή αυτή είναι χρήσιμη για να μετράς πόσους μοναδικούς πελάτες έχεις από τη διαφήμιση, όπως και για μετατροπές που σχετίζονται με εγγραφές νέων μελών, εγγραφές σε newsletter, κλπ.  

2. Μετατροπές (πολλές-ανά-κλικ):

Καταγράφονται όλες οι μετατροπές που θα πραγματοποιηθούν μέσα σε 30 ημέρες μετά από ένα κλικ που μεταφέρει τον χρήστη στο website σου.  

Αυτή η μεταβλητή είναι χρήσιμη για μετατροπές σχετικά με online αγορές, όπου κάθε μετατροπή είναι σημαντική – ακόμη κι αν είναι από τον ίδιο πελάτη.  

Ας δούμε ένα παράδειγμα: 

Έστω ότι έχεις ένα online τουριστικό πρακτορείο, που διαφημίζει ένα πακέτο διακοπών για το Πάσχα στο Παρίσι. 

  1. Κάποιος αναζητά στο Google “διακοπές παρίσι πάσχα” που εννοείται ότι έχεις συμπεριλάβει στις λέξεις-κλειδιά σου. Έτσι, του εμφανίζεται το x διαφημιστικό σου κείμενο.

  2. Κάνει κλικ και μεταφέρεται στη σελίδα του website σου η οποία έχει λεπτομέρειες για το πακέτο αυτό και online booking.

  3. Κάνει online booking και πραγματοποιεί πληρωμή.

  4. Στη σελίδα που θα εμφανιστεί μετά την πραγματοποίηση της πληρωμής, πχ. μία “Thank you” σελίδα, καταμετράται στο Google Ads η μετατροπή, δηλαδή η αγορά που έκανε ο πελάτης.

  5. Εμφανίζεται στα στατιστικά σου ως μετατροπή για το keyword “διακοπές παρίσι πάσχα” και το x διαφημιστικό κείμενο. 

Πώς να εγκαταστήσω τον κώδικα παρακολούθησης μετατροπών στο website μου; 

Για να μπορείς να παρακολουθείς κάθε ενέργεια μετατροπής στο Google Ads, χρειάζεται να εγκαταστήσεις την ετικέτα Google (Google Tag). Για να εγκαταστήσεις τον κώδικα παρακολούθησης μετατροπών στο website σου, ακολουθείς τα παρακάτω βήματα:  

  • Συνδέσου στον Google Ads λογαριασμό σου.

  • Πήγαινε στην καρτέλα “Ρυθμίσεις” και επίλεξε “Μετατροπές”.

Ρύθμιση μετατροπές Google Ads

  • Πάτησε το κουμπί “+ Νέα ενέργεια μετατροπής”.

  • Επίλεξε το είδος των μετατροπών που θέλεις να παρακολουθήσεις.

είδος μετατροπών Google Ads

  • Επίλεξε ποιον στόχο θέλεις να παρακολουθήσεις.

στόχος Google Ads

  •  Πάτησε “Αποθήκευση και συνέχεια”.

  • Μπορείς – αν θέλεις– να προσθέσεις ειδοποίηση “Google Site Stats” στον κώδικα που δημιουργείς για τη σελίδα σου. Δηλαδή,  να ενημερώνεις τους πελάτες σου ότι καταγράφονται στατιστικά στη συγκεκριμένη σελίδα μέσω της Google.

  • Πάτησε “Αποθήκευση και συνέχεια”.

  • Στην επόμενη σελίδα “Δημιουργία κώδικα” (Google Tag) επίλεξε ποιος κάνει τις αλλαγές στον κώδικα του website σου. πραγματοποιείς εσύ τις αλλαγές, αντιγράφεις τον κώδικα που σου εμφανίζεται. Αν κάποιος άλλος κάνει τις αλλαγές, μπορείς να του στείλεις τον κώδικα με τις απαραίτητες οδηγίες με email.

  • Στη συνέχεια, πρέπει να επικολλήσεις το απόσπασμα κώδικα που πήρες στη σελίδα παρακολούθησης μετατροπών στο website σου. Συγκεκριμένα, ανοίγεις τον κώδικα HTML της σελίδας σου και επικολλάς το απόσπασμα κώδικα που δημιούργησες στο Google Ads ανάμεσα στις ετικέτες body (<body></body>) της σελίδας. 

Το Google Tag (ετικέτα Google) για την παρακολούθηση μετατροπών στο Google Ads είναι, πλέον, έτοιμο. Μπορείς, λοιπόν, να ξεκινήσεις να μετράς αποτελέσματα! 

Πώς να παρακολουθήσεις τις μετατροπές των Google Ads στο Google Analytics 

Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι μπορείς να παρακολουθείς τις μετατροπές σου και μέσα από το Google Analytics, εάν έχεις λογαριασμό. 

 Όμως, πώς μπορείς να παρακολουθήσεις τα Google Ads στο Google Analytics; 

Η διαδικασία είναι απλή και περιλαμβάνει τα παρακάτω βήματα: 

  1. Συνδέσου στον λογαριασμό του Google Analytics σου.

  2. Κάνε κλικ στο “Admin”.

  3. Επίλεξε “Goals” (στόχοι) στη στήλη “View”.

  4. Κάνε κλικ στο κουμπί “+New Goal” και δώσε ένα όνομα στον στόχο.

  5. Διάλεξε είδος του στόχου (Destination ή Event) και πάτησε “Save”. 

 Και κάπως έτσι, είναι πλέον δυνατή η παρακολούθηση μετατροπών Google Ads μέσα από το Google Analytics. 

 Αν θες να δεις ποια είναι τα πλεονεκτήματα σύνδεσης Google Ads και Analytics λογαριασμών, αλλά και πώς να το κάνεις, διάβασε το σχετικό άρθρο μας. 

Παρακολούθηση μετατροπών στο Google Ads: Προβλήματα & Αντιμετώπιση 

 Υπάρχει, βέβαια, πάντα η πιθανότητα να εμφανιστεί κάποιο πρόβλημα σχετικά με την παρακολούθηση μετατροπών στο Google Ads. 

Πάμε, λοιπόν, να δούμε ορισμένα πολύ συνηθισμένα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν αλλά και πώς να τα αντιμετωπίσεις. 

Οι στήλες μετατροπών δεν δείχνουν δεδομένα 

Εάν 24 ώρες μετά την εγκατάσταση του κώδικα παρακολούθησης δεν εμφανίζονται δεδομένα, τότε είναι αρκετά πιθανό απλά να μην έχει γίνει κάποια μετατροπή ακόμη. 

Ωστόσο, για ασφάλεια μπορείς να κάνεις όλες εκείνες τις ενέργειες πάνω στη διαφήμισή σου, προκειμένου να προκαλέσεις την εμφάνιση δεδομένων (π.χ. κάνε κλικ πάνω στη διαφήμιση). 

 Αν ακόμα και τότε δεν εμφανίζονται δεδομένα, τότε καλό θα είναι να τσεκάρεις εάν ο κώδικας έχει εγκατασταθεί σωστά. Ίσως πρέπει να τον μετακινήσεις σε διαφορετικό σημείο του site σου ή και να εγκαταστήσεις κάποια πρόσθετα (plugins). 

Πολλά κλικ, λίγες μετατροπές 

Το να λαμβάνουν οι διαφημιστικές σου εκστρατείες πολλά κλικ (δηλαδή, να μπαίνει πολύς κόσμος να βλέπει τις διαφημίσεις σου), αλλά ταυτόχρονα οι μετατροπές να είναι “φτωχές”, αποτελεί μια προβληματική και ανεπιθύμητη κατάσταση. 

Κι αυτό, διότι οι λίγες μετατροπές έχουν ως αποτέλεσμα υψηλότερο κόστος για κάθε μετατροπή. Άρα, έχουν και μικρότερη επιστροφή επί της επένδυσης (Return on Investment – ROI). 

Ποιος θα ήθελε κάτι τέτοιο; Κανείς, προφανώς. 

Αυτά που μπορείς να κάνεις σε μια τέτοια περίπτωση είναι τα εξής: 

  • Σκέψου αν η σελίδα που στέλνεις τους υποψήφιους πελάτες είναι κατάλληλη. Για παράδειγμα, η αρχική σελίδα δεν ενδείκνυται εάν θέλεις να έχεις μεγάλο αριθμό μετατροπών. Οπότε, δεν είναι συνετό να χρησιμοποιείς αυτή ως landing page. 
  • Σκέψου εάν η landing page σου είναι σχετική με τη διαφήμιση. Έλεγξε αν περιλαμβάνει τα ίδια keywords και κείμενο, ώστε να εξασφαλίσεις ότι όποιος μπει θα συναντήσει αυτό που του είχες αρχικά υποσχεθεί. 
  • Εξέτασε εάν η landing page σου είναι βελτιστοποιημένη. Δηλαδή, περιέχει ένα καλό CTA (Call-To-Action, κάλεσμα για δράση); Έχει απλή και κατανοητή μορφή; Υπάρχουν όλες οι σημαντικές πληροφορίες εκεί; 

Απότομη πτώση του αριθμού μετατροπών 

Είχες προηγουμένως έναν σταθερό αριθμό conversions και ξαφνικά αυτός πέφτει στο ελάχιστο ή στο μηδέν; Τότε – πιθανότατα – υπάρχει κάποιο ζήτημα με την παρακολούθηση των μετατροπών. 

Κατ’ αρχάς, σιγουρέψου πως δεν έχεις κάνει κάποια μικροαλλαγή ή μικροδιόρθωση στις ρυθμίσεις σου το προηγούμενο διάστημα. Για παράδειγμα, δες ξανά τις ρυθμίσεις. Μήπως μείωσες ελαφρώς το budget σου ή χαμήλωσες τις προσφορές σου (bidding); 

Ακόμα, μπορείς να ελέγξεις εάν τα keywords που έχεις επιλέξει έχουν, πλέον, μικρότερο όγκο αναζήτησης (είναι, δηλαδή, λιγότερο δημοφιλή). Επίσης, σκέψου μήπως η απόδοση των εκστρατειών σου πέφτει ούτως ή άλλως εκείνη την εποχή του χρόνου. 

 Εάν όλα μοιάζουν κανονικά, τότε καλύτερα να εγκαταστήσεις εκ νέου τον κώδικα παρακολούθησης μετατροπών. 

Μη επαληθευμένες μετατροπές ή ανενεργή ετικέτα 

Το τελευταίο πρόβλημα της λίστας μας αφορά το εξής σενάριο:  

Στην κατάσταση παρακολούθησης του Google Ads λογαριασμού σου εμφανίζεται για μια μετατροπή σου η ένδειξη “δεν επαληθεύτηκε” ή “ανενεργή ετικέτα” (tag inactive). 

Σε αυτή την περίπτωση, λοιπόν, μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα εργαλείο που λέγεται Βοηθός Eτικετών Google, γνωστότερο ως Google Tag Helper. Είναι για ένα εργαλείο που σε βοηθά να επαληθεύεις τις ενέργειες μετατροπής απευθείας στο website σου από τον Google Ads λογαριασμό σου.  

Πιο συγκεκριμένα, κάθε φορά που θα μπαίνεις σε μια σελίδα του ιστότοπού σου, το Google Tag Helper θα σε ειδοποιεί για τυχόν προβλήματα που υπάρχουν. Επιπλέον, θα σε κατευθύνει ώστε να λύνεις τα ζητήματα που αφορούν μη επαληθευμένες μετατροπές ή ανενεργή ετικέτα. 

Παρακολούθηση μετατροπών στο Google Ads – Επίλογος 

Είδαμε, λοιπόν, όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για την παρακολούθηση μετατροπών στο Google Ads, όπως: 

  • γιατί είναι σημαντική,  
  • πώς λειτουργεί,  
  • πώς να εγκαταστήσεις τον σχετικό κώδικα, αλλά και  
  • συχνά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν. 

Σου προτείνουμε να δεις περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την Ρύθμιση Παρακολούθησης Μετατροπών μέσα στο Google Help, ειδικά αν έχεις κάποιο δυναμικό website ή για παρακολουθήσεις λήψεων εφαρμογών.   

Αν ακόμη δεν έχεις φτιάξει την πρώτη σου καμπάνια στο Google Ads, θα βρεις χρήσιμες πληροφορίες σε παλαιότερα άρθρα μας: 

5 Βήματα για την 1η καμπάνια σου στο Google Ads 

Πως οργανώνω τον Google Ads λογαριασμό μου 

Μπες στη συζήτηση

Πες μας τη γνώμη σου!