WordPress SEO: Ο απόλυτος οδηγός για αρχάριους 

Τελευταία ενημέρωση 21/03/2024

Το WordPress είναι ένα από τα πιο δημοφιλή συστήματα διαχείρισης περιεχομένου και σε ό,τι αφορά το SEO, είναι βοηθητικό χάρη στα δομημένα themes, τα plugins του και όχι μόνο. Ωστόσο, χρειάζεται να κάνεις κι εσύ κάποιες ενέργειες για να βελτιστοποιήσεις το WordPress site σου και να εμφανίζεται ψηλα στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Γι’ αυτό σου ετοιμάσαμε έναν οδηγό WordPress SEO για αρχάριους! Θα σε βοηθήσει να εγκαταστήσεις βασικές ρυθμίσεις αλλά και SEO plugins.

Τα Βασικά του WordPress SEO 

Πριν απ’ όλα, μπορείς στο σχετικό άρθρο μας να ανακαλύψεις τι είναι το SEO και να μάθεις όσα χρειάζεται γι’ αυτό. 

Ας προχωρήσουμε, όμως, στο βασικό θέμα μας. 

Η πλατφόρμα WordPress είναι ένα CMS τεχνικά ολοκληρωμένο όσον αφορά το SEO.  

Ωστόσο, για να βοηθήσεις το site σου να γίνει ακόμα καλύτερο και πιο αποτελεσματικό για τις μηχανές αναζήτησης, είναι σημαντικό να ακολουθήσεις τα παρακάτω βήματα: 

1. Τα απαραίτητα Plugins 

Για SEO optimization υπάρχουν πολλά διαθέσιμα Plugins για το WordPress. Έχοντας τεστάρει τις δυνατότητες και τα αποτελέσματα πολλών από αυτά, καταλήξαμε και προτείνουμε το WordPress SEO by Yoast Plugin. 

WordPress SEO by Yoast 

Πρόκειται για ένα από τα πιο γνωστά WordPress SEO plugins που υπάρχουν και χρησιμοποιείται ευρέως από δημοφιλείς WordPress ιστοσελίδες, όπως: Mashable, TheNextWeb κτλ. 

Είναι το Yoast SEO δωρεάν;  

Ναι, μπορείς να το κατεβάσεις δωρεάν από το WordPress Repository https://wordpress.org/plugins/wordpress-seo/. 

Το συγκεκριμένο plugin θα το χρησιμοποιήσουμε μέσα στον οδηγό μας και θα σε βοηθήσουμε να το προσαρμόσεις σωστά, για να έχεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. 

2. WordPress SEO Configuration 

2.1 URL Structure  

Το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα για καλό WordPress SEO είναι να ρυθμίσεις τη δομή των URL (URL Structure). 

Πιο συγκεκριμένα, αυτό σημαίνει να ρυθμίσεις τα permalinks. Αυτή η ρύθμιση θα δώσει στα link σου μια φιλική μορφή στις μηχανές αναζήτησης αλλά και στους χρήστες. Με άλλα λόγια, τα URL σου θα είναι SEO-friendly. 

Έτσι, ένα link της μορφής http://papaki.com/?p=120 μπορεί να γίνει http://papaki.com/contact-me. 

Τα permalinks βρίσκονται στο tab Ρυθμίσεις (Settings) → Permalinks (Μόνιμοι Σύνδεσμοι). Από εκεί, πρέπει να επιλέξεις το “Post Name” (Όνομα Άρθρου) και να αποθηκεύσεις τις αλλαγές σου. 

Αυτό σημαίνει ότι το WordPress θα χρησιμοποιήσει τον τίτλο του άρθρου για τη δημιουργία του URL. Η συγκεκριμένη δομή είναι η καλύτερη λύση, καθώς, με αυτόν τον τρόπο, ένας χρήστης που θα δει μόνο το URL θα καταλάβει αμέσως σε τι αναφέρεται το άρθρο. 

Θα πρέπει επίσης να γνωρίζεις πως όταν φτιάχνεις ένα άρθρο και ορίζεις τα permalinks, θα ήταν καλό να αποφεύγεις τη χρήση λέξεων, όπως: “το”, “και”, “πως” αλλά να φροντίζεις να είναι σχετικές με τον τίτλο και το περιεχόμενο του άρθρου και όσο πιο σύντομες γίνεται. 

2.2 SEO Titles 

Επίσης, σημαντικό ρόλο στη σελίδα μας παίζουν τα titles τα οποία ορίζουμε. Στην παρακάτω εικόνα θα δεις:  

  • Στην πρώτη γραμμή τον τίτλο της σελίδας (“Papaki: Κάνε την ιδέα σου πράξη με ένα domain”). 
  • Στις επόμενες, το description (περιγραφή) της σελίδας. 
  • Πιο πάνω, βρίσκεται το URL ή Permalink της σελίδας (https://www.papaki.com…). 

 

seo title

Αρχικά, θα ρυθμίσουμε τον τρόπο με τον οποίο θέλουμε το WordPress SEO να επηρεάζει και να ρυθμίζει τους τίτλους μας, δηλαδή τα Title Tags.  

Στη συνέχεια του οδηγού, θα δούμε πως να δημιουργούμε σωστούς τίτλους.  

Αφού λοιπόν έχουμε εγκαταστήσει το WordPress SEO by Yoast plugin, πηγαίνουμε στο κάτω μέρος του άρθρου που επεξεργαζόμαστε και εκεί βρίσκουμε τις ρυθμίσεις του Yoast. 

Η πρώτη ρύθμιση που μπορούμε να πειράξουμε είναι το SEO Title. Εκεί μπορείς να γράψεις τον δικό σου SEO-friendly τίτλο.  

Κάποια από τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας καλός SEO τίτλος είναι: 

  • Να είναι μοναδικός για κάθε σελίδα. 
  • Να έχει το βασικό keyword στην αρχή. 
  • Να υπάρχει κάπου το brand name, εάν αυτό είναι εφικτό. 
  • Να περιλαμβάνει ελκυστικές και χρηστικές λέξεις (“λίστα”, “οδηγός”, “βήμα προς βήμα” κ.α.). 

Στην περίπτωση που το WordPress theme του site σου δεν υποστηρίζει τη λειτουργία του Title Tag, αυτό που μπορεί να γίνει είναι το εξής: 

Πηγαίνουμε στην αριστερή στήλη και στην καρτέλα Yoast SEO επιλέγουμε το “Settings”. 

Στη συνέχεια, επιλέγουμε “Site basics” και ενεργοποιούμε το “Force rewrite titles” για να μπορεί το plugin να επέμβει στους τίτλους του WordPress site μας. 

Τέλος, αποθηκεύουμε τις αλλαγές (“Save changes”). 

2.3 Site Description 

Όσον αφορά το description, ίσως έχεις παρατηρήσει πως αρκετές φορές οι μηχανές αναζήτησης, όταν κάνεις μια αναζήτηση για κάποιο keyword, σου παρουσιάζουν αυτόματα το keyword που ψάχνεις ως description στη σελίδα. Αυτό γίνεται γιατί ο δημιουργός της σελίδας δεν έχει ορίσει meta description. 

Μέσα από το Yoast SEO plugin, μπορείς να ορίσεις το δικό σου Description, από την παρακάτω καρτέλα. 

περιγραφή meta 

2.4 Social SEO 

Ακόμα ένα κομμάτι που επηρεάζει το SEO μιας σελίδας είναι τα Social Media και το interaction που έχει η σελίδα μας με αυτά.  

Από τις ρυθμίσεις του Plugin, στο SEO → Social, μπορούμε να δούμε και να ενεργοποιήσουμε το interaction των Social Media καναλιών (Facebook, Twitter, Google+) με τη σελίδα μας.  

Η ενεργοποίησή τους είναι σημαντική και αποτελεί έναν επιπλέον σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. 

2.5 XML Sitemap 

Η χρήση ενός XML sitemap είναι πολύ σημαντική, ώστε να μπορούν τα οι σελίδες μας να αναγνωστούν γρήγορα από τις μηχανές αναζήτησης 

Μόλις ολοκληρώσεις τη δημιουργία του WordPress site σου, είναι σημαντικό να καταχωρίσεις το XML sitemap του στο Google Search Console για να μπορεί να βρει η Google τη σελίδα σου  

Η Google “σκανάρει” το site σου συνολικά, εντοπίζει πιθανά προβλήματα, σε ενημερώνει για spamware και σε βοηθάει να πραγματοποιήσεις βελτιστοποιήσεις. 

Είναι σημαντικό εδώ να αναφέρουμε πως η Google λογικά θα βρει το site σου από μόνη της. Ωστόσο, η καταχώριση από σένα του XML Sitemap στο Google Search Console θα επισπεύσει πιθανότατα τη διαδικασία. 

2.6 SSL Certificate 

Αν θέλεις να αυξήσεις την αξιοπιστία και τις πωλήσεις του site σου, τότε πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιήσεις ένα πιστοποιητικό SSL. 

Το SSL (Secure Sockets Layer) είναι μια τεχνολογία που κρυπτογραφεί τη σύνδεση μεταξύ του προγράμματος περιήγησης ενός χρήστη και του διακομιστή (server) στον οποίο συνδέεται. Αυτό προσθέτει ένα επιπλέον επίπεδο ασφαλείας στο WordPress website σου. 

Οι ιστότοποι που διαθέτουν πιστοποιητικό SSL φαίνονται από το σύμβολο του λουκέτου που φαίνεται πατώντας πάνω στη γραμμή διευθύνσεων του browser.  

ssl πιστοποιητικό

Αυτό καθιστά τον ιστότοπό σου πιο αξιόπιστο και ασφαλή και είναι απαραίτητο ειδικά στην περίπτωση που διαχειρίζεσαι ένα e-shop και επεξεργάζεσαι ευαίσθητες πληροφορίες συναλλαγών και πληρωμών. 

Στο Papaki μπορείς να επιλέξεις τον τύπο του πιστοποιητικού SSL που θέλεις για το site σου και να το διατηρήσεις ασφαλές! 

2.7 Schema Markup 

Αναρωτήθηκες ποτέ γιατί ορισμένες καταχωρίσεις ιστότοπων ξεχωρίζουν περισσότερο στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google (SERPs);  

Μπορεί να έχουν βαθμολογίες με αστέρια (ratings) δίπλα τους ή να είναι πολύ μεγαλύτερες σε έκταση, με ερωτήσεις FAQ (Frequently Asked Questions ή, απλά, συχνές ερωτήσεις) από κάτω τους. 

Γιατί διαφέρουν αυτές από τις υπόλοιπες αναζητήσεις; 

Αυτό γίνεται με τη χρήση Schema Markup (δομημένα δεδομένα), το οποίο θα βοηθήσει το site σου να ξεχωρίσει στα αποτελέσματα αναζήτησης. 

Το Schema Markup είναι ουσιαστικά ένα κομμάτι κώδικα HTML που μπορείς να προσθέσεις στον ιστότοπό σου, ώστε να δώσεις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο του site σου. 

Για παράδειγμα, με τη χρήση του Schema Markup μπορείς να πεις στις μηχανές αναζήτησης ότι μια συγκεκριμένη σελίδα είναι μια μαγειρική συνταγή, μια είδηση, μια ανάρτηση σε blog, μια σελίδα προϊόντος e-shop, μια κριτική ταινίας κ.α. 

Έτσι, οι μηχανές αναζήτησης θα χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες για να εμφανίσουν πιο πλούσια αποτελέσματα στα SERPs ή, αλλιώς, πλούσια αποσπάσματα (rich snippets). 

Το γεγονός αυτό με τη σειρά του θα βοηθήσει τους χρήστες να καταλάβουν και να βρουν πιο εύκολα αυτό που αναζητούν, με αποτέλεσμα να αυξηθεί το ποσοστό εκείνων που θα κάνουν κλικ και θα μπουν στο site σου (Click-Through Rate). 

Μπορείς πολύ εύκολα να προσθέσεις στο site σου το Schema Markup με το Yoast SEO. 

Πηγαίνοντας στο κάτω μέρος της σελίδας που επεξεργάζεσαι, θα βρεις τις ρυθμίσεις του Yoast. Θα επιλέξεις την καρτέλα Schema και εκεί μπορείς να επιλέξεις τον τύπο της σελίδας και τον τύπο του άρθρου. 

Οδηγός WordPress SEO – Σύνοψη 

Εφαρμόζοντας όλες αυτές τις βασικές αλλά πολύ σημαντικές ενέργειες που είδαμε στον παραπάνω WordPress SEO οδηγό, θα μπορέσεις να βελτιστοποιήσεις σημαντικά το site σου και να το βοηθήσεις να ανέβει ψηλότερα στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης.  

Σε αυτό το σημείο ολοκληρώνεται το πρώτο μέρος του οδηγού μας.  

Θα ακολουθήσουν κι επόμενα άρθρα με χρήσιμες συμβουλές και απλά βήματα για να αναπτύξεις τις απεριόριστες δυνατότητες του WordPress site σου. Μείνε συντονισμένος! 

Μπες στη συζήτηση

    • Η πλατφόρμα WordPress είναι έτοιμη και εγκατεστημένη σε όποιο πακέτο επιλέξεις (δωρεάν ή μή)! Απο την πλευρά σου δεν χρειάζονται τεχνικές γνώσεις και έχεις την απόλυτη ασφάλεια, που σου παρέχει το περιβάλλον WordPress! Επιπλέον, το support μας είναι έτοιμο να απαντήσει σε κάθε απορία, που μπορεί να προκύψει. :)

Πες μας τη γνώμη σου!