Google penalties: Ό,τι χρειάζεται να γνωρίζεις για να τα αποφύγεις!

19 Ιανουαρίου 2015, από

blogimages_penalties

Σίγουρα θα θέλεις το site σου να εμφανίζεται στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, κάθε φορά που ο χρήστης αναζητά σχετικά προϊόντα ή υπηρεσίες. Έτσι και η Google έχει ένα βασικό και θεμελιώδη σκοπό: να προσφέρει ακριβείς και συναφείς πληροφορίες και περιεχόμενο στους χρήστες που χρησιμοποιούν τη μηχανή αναζήτησης. Για να το πετύχει αυτό έχει δημιουργήσει περίπλοκους αλγόριθμους, οι οποίοι, με απλά λόγια, φιλτράρουν το περιεχόμενο που δημοσιεύεται online. Εάν διαπιστωθεί ότι ένα site δε συμβαδίζει με τους κανόνες της Google, τότε επιβάλλονται κυρώσεις (penalties)!

Τα Google penalties είναι 2 ειδών:

  • Manual, όπου κάποιος μέσα από τη Google αναθεωρεί και τσεκάρει ο ίδιος το site και διαπιστώνει εάν παραβιάζει κάποιες οδηγίες (guidelines), και
  • Αυτόματα, στην περίπτωση που το site ενεργοποιεί κάποιο φίλτρο των περίπλοκων αλγορίθμων της Google και άρα, θεωρείται ότι παραβιάζει τα guidelines.

Οι αλγόριθμοι που έχει σχεδιάσει και εφαρμόζει η Google γι’ αυτό το σκοπό είναι 2 διαφορετικοί: το Panda & το Penguin, όπου:

  • Τα penalties του αλγόριθμου Panda σχετίζονται με τη χρηστικότητα του site και την ποιότητα του περιεχομένου του.
  • Ο αλγόριθμος Penguin στοχεύει στη μείωση των websites που χρησιμοποιούν παράνομες τεχνικές SEO (black hat SEO techniques) και παραβιάζουν τα Google Webmaster Guidelines.

Ανάλογα με την περίπτωση, τα penalties μπορεί να είναι:

  • Αφαίρεση ολόκληρου του site από το Google index,
  • Penalties σε ορισμένες σελίδες ή σε όλο το site,
  • Το πιο συνηθισμένο σενάριο είναι να χάσει το site από 10 έως και 100 θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης για διάφορα keywords.

 

Πώς θα καταλάβεις ότι κάποιο penalty έχει επηρεάσει το site σου;

Η Google μπορεί να επιβάλλει penalties στο site σου για 2 βασικούς λόγους:

  • είτε επειδή χρησιμοποιείς παραπλανητικές μεθόδους για να ενισχύσεις την κατάταξή του,
  • είτε επειδή παρέχεις μια αρνητική εμπειρία στους χρήστες που το επισκέπτονται.

Σε κάθε περίπτωση, θα το διαπιστώσεις εάν:

  • Το site σου δεν κατατάσσεται πλέον για branded keywords (λέξεις-κλειδιά, που αφορούν το brand name σου),
  • Έχει μειωθεί η κατάταξη του site στα αποτελέσματα αναζήτησης. Εάν εμφανιζόταν στη πρώτη σελίδα και τώρα εμφανίζεται στην 2η ή 3η σελίδα, ή και χαμηλότερα, χωρίς να έχει γίνει κάποια ενέργεια από την πλευρά σου,
  • Ο δείκτης PageRank ορίζει το πόσο σημαντικό είναι ένα site. Εάν διαπιστώσεις ότι ο δείκτης αυτός έχει μειωθεί, ή είναι μηδενικός, πιθανότατα να οφείλεται σε κάποιο Google penalty. Τσέκαρε εδώ το PageRank του site σου.
  • Έχει αφαιρεθεί ολόκληρο το site από τα αποτελέσματα της Google, και τέλος
  • Εάν κάνεις ένα site search: yourdomain.tld και δεν εμφανιστούν αποτελέσματα.

 

Ποιους κανόνες μπορεί να παραβιάζεις;

Ρίξε παρακάτω μια ματιά στους 8 πιο συνηθισμένους λόγους που αναφέρει η Google:

  • Υπερβολική χρήση inbound & outbound links: Η Google το βλέπει σαν μια προσπάθεια να “ξεγελάσεις” το δείκτη PageRank, οπότε παραβιάζεις τα Webmaster Guidelines. Φρόντισε να μη χρησιμοποιείς τεχνητά/αγορασμένα inbound links, αφαίρεσε τα πολλά outbound links από το site σου και στη συνέχεια, υπέβαλε εκ νέου αίτηση για την αξιολόγησή του. Διάβασε περισσότερα για όσα αναφέρει η Google σχετικά με τα link schemes (συστήματα σύνδεσης), που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την κατάταξη ενός site στα αποτελέσματα αναζήτησης.
  •  Διπλό περιεχόμενο (duplicate content): Η Google θέλει να προσφέρει στους χρήστες “φρέσκο” και ενημερωμένο περιεχόμενο. Χρησιμοποίησε το Copyscape για να τσεκάρεις εάν όντως παρέχεις πρωτότυπο περιεχόμενο στους χρήστες σου.
  •  Χακαρισμένο site: Ο χάκερ μπορεί να τροποποιήσει ή να ανεβάσει νέα αρχεία στο site σου, κάτι που η Google αντιλαμβάνεται ως spam. Για να προστατεύσεις το site σου από παρόμοια περιστατικά ρίξε μια ματιά στις σχετικές οδηγίες που προτείνει η Google.
  • Υπερβολική χρήση Η1 tags: Το H1 tag βοηθάει τη Google να αναγνωρίσει το περιεχόμενο της σελίδας. Η υπερβολική χρήση Η1 tags μπορεί να ερμηνευτεί σαν μια προσπάθεια συμπλήρωσης πολλών keywords και άρα, να παραπλανήσει τους αλγόριθμους που καθορίζουν την κατάταξη του site.
  • 404 error page: Σίγουρα θα έχει εμφανιστεί στην οθόνη του υπολογιστή σου κάποια σελίδα με το μήνυμα “Not Found” ή 404 error page. Αυτό μπορεί να συνέβη επειδή πληκτρολόγησες λάθος το URL, είτε γιατί η σελίδα έχει διαγραφεί από το server, είτε γιατί κλίκαρες κάποιο broken link. Ό,τι κι αν ισχύει από τα παραπάνω, μια σελίδα με μήνυμα λάθους και χωρίς περιεχόμενο απογοητεύει τον χρήστη, προσφέρει αρνητική online εμπειρία και είναι σίγουρα ένας σημαντικός λόγος για να εγκαταλείψει το site και να ψάξει αλλού για τη πληροφορία που χρειάζεται.
  • Πολλά keywords: Επένδυσε στην ποιότητα του περιεχομένου που δημιουργείς και όχι στην ποσότητα και τη συχνότητα των keywords που χρησιμοποιείς μέσα στο κείμενο σου. Τα πολλά keywords σε μια σελίδα είναι σημάδι κακογραμμένου και μη φροντισμένου περιεχομένου.
  • Κρυφά links: Τα κρυφά links μέσα στο background ή σε buttons του ίδιου χρώματος θεωρούνται ύποπτα και αποτελούν ένα σημαντικό λόγο για να χάσει το site σου την αξιοπιστία του.
  • Αργή ταχύτητα: Επειδή κανείς δε θέλει να συναντά sites που καθυστερούν να φορτώσουν, φρόντισε να βελτιώσεις τη ταχύτητα του site σου, για να μείνουν όλοι ικανοποιημένοι.

 

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για τους λόγους που μπορεί να οδηγήσουν το site σου σε αποκλεισμό από τη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης, διάβασε περισσότερα για τα Webmaster Guidelines και φρόντισε να ακολουθείς τους κανόνες για μια καλύτερη θέση! Άλλωστε η δημιουργία ενός ποιοτικού κυβερνοχώρου είναι ευθύνη όλων μας. Δε νομίζεις; :)

Μπες στη συζήτηση

Πες μας τη γνώμη σου!