Προσωπικό site, πιο σημαντικό από ποτέ!

24 Σεπτεμβρίου 2015, από

blogimages_personalwebsite

Η διαχείριση της online παρουσίας σου είναι πλέον πιο σημαντική από ποτέ. Δεν έχει σημασία αν είσαι αρχάριος ή έμπειρος χρήστης, το μόνο σίγουρο είναι ότι οι μελλοντικοί συνεργάτες ή πελάτες σου, ακόμη και οι HR managers επιχειρήσεων που αναζητούν προσωπικό, θα χρησιμοποιήσουν το internet για να ανακαλύψουν περισσότερες πληροφορίες για εσένα. Πόσο καλά προετοιμασμένος είσαι για κάτι τέτοιο;

Ενδιαφέρον παρουσιάζει πρόσφατη έρευνα από το domain.me, που έγινε σε 300 HR professionals στις Η.Π.Α. και η οποία είχε σκοπό να εξετάσει εάν και κατά πόσο οι νέες τεχνολογίες επηρεάζουν τα κριτήρια πρόσληψης όσων αναζητούν εργασία. Τα συμπεράσματα της έρευνας αξίζουν την προσοχή μας:

  • Το 59% των HR professionals πιστεύει ότι ένα προσωπικό site παρουσιάζει, με δυναμικό τρόπο, τα προσωπικά και επαγγελματικά προσόντα του υποψηφίου,
  • Το 79% των ερωτηθέντων υποστηρίζει ότι ένα προσωπικό website προσφέρει μια πολύ πιο σαφή εικόνα από ότι ένα βιογραφικό,
  • Το 39% των ερωτηθέντων υποστηρίζει ότι, ανάμεσα σε υποψήφιους που έχουν ίσα προσόντα, είναι πιθανότερο να επικοινωνήσουν με εκείνον που έχει ένα προσωπικό site,
  • Το 83% των HR professionals προβλέπει ότι, μέσα στην επόμενη 5ετία, η διαδικασία πρόσληψης θα βασίζεται περισσότερο στο ψηφιακό περιεχόμενο.    

Εάν λοιπόν αναζητάς νέα εργασία ή σκέφτεσαι να κάνεις το επόμενο επαγγελματικό σου βήμα, τώρα είναι η στιγμή να δημιουργήσεις το προσωπικό σου site.

Μα, έχω ήδη ένα καλό βιογραφικό σημείωμα, δεν αρκεί αυτό;

Ένα προσωπικό site σου προσφέρει τη δημιουργική ελευθερία που χρειάζεσαι για να εκφράσεις τα στοιχεία της προσωπικότητάς σου με διαφορετικό τρόπο. Εσύ επιλέγεις τι θα δουν οι χρήστες, ή και μελλοντικοί εργοδότες σου, όταν googl-άρουν το όνομά σου και κυρίως έχεις τον απόλυτο έλεγχο των πληροφοριών που θα διαβάσουν και της εντύπωσης που θα δώσεις.

To πιο σημαντικό, όμως, όλων είναι η διαφορετικότητα. Φέρε για λίγο τον εαυτό σου στη θέση ενός HR manager και αναλογίσου πόσα cv’s λαμβάνει καθημερινά και πόσο χρόνο χρειάζεται για να διαλέξει τα καλύτερα και να τα αξιολογήσει. Πώς θα ξεχωρίσεις από το πλήθος; Με ποιο τρόπο θα καταφέρεις να φέρεις το όνομά σου, τις δεξιότητες και τα στοιχεία της προσωπικότητάς σου στο τραπέζι της συνέντευξης; Σύμφωνα με την ίδια έρευνα που ανέφερα παραπάνω, το 42% των HR managers που ερωτήθηκαν αναφέρει ότι μόλις 1 στους 10 υποψήφιους έχουν προσωπικό site. Αυτό αποτελεί ευκαιρία για εσένα! Ένα site, που θα αναδεικνεύει τις δεξιότητές σου, τους στόχους, τις προσωπικές και επαγγελματικές σου επιτυχίες και όλα εκείνα τα στοιχεία που συνθέτουν αποτελεσματικά το personal brand σου, είναι ό,τι χρειάζεσαι!

Τι είναι χρήσιμο να περιλαμβάνει ένα personal site;

Όλα εξαρτώνται από τη θέση που στοχεύεις να κατακτήσεις και τον κλάδο που δραστηριοποιείσαι. Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να κάνεις στον εαυτό σου τις εξής 3 σημαντικές ερωτήσεις πριν ξεκινήσεις:

  1. Ποιος είναι ο σκοπός του site;
  2. Ποιος πρόκειται να το διαβάσει;
  3. Ποιες δεξιότητες θέλεις να αναδείξεις;

Αφού σκεφτείς και δώσεις απαντήσεις, όλα θ’ αρχίσουν να παίρνουν το δρόμο τους. Διάβασε στη λίστα που ακολουθεί τα 5 βασικά συστατικά στοιχεία ενός προσωπικού site:

1. Σύντομη εισαγωγή

Δημιούργησε μια σύντομη εισαγωγή, περιγράφοντας με έξυπνο τρόπο ποιος είσαι, με τι ασχολείσαι και πώς μπορείς να ωφελήσεις τον χρήστη που περιηγείται στο προσωπικό site σου. Για να το κάνεις ακόμη πιο ενδιαφέρον πρόσθεσε επιπλέον πληροφορίες, όπως: ενδιαφέροντα, hobbies, βραβεύσεις ή προσωπικές επιτυχίες.

Tip: Θυμήσου να προσθέσεις και τον επαγγελματικό σου τίτλο. Το όφελος είναι διπλό: οι χρήστες γνωρίζουν αμέσως τι κάνεις, οπότε συνδέουν το όνομά σου με την επαγγελματική σου ιδιότητα και επίσης, οι μηχανές αναζήτησης θα εμφανίσουν το προσωπικό σου site όταν οι χρήστες αναζητούν online επαγγελματίες που κάνουν ό,τι κι εσύ. ;)

2. Δείγματα της δουλειάς σου

Στο προσωπικό σου site μπορείς να παρουσιάσεις και να αναδείξεις αποτελεσματικά δείγματα της δουλειάς σου, ένα online portfolio. Μην ξεχάσεις επίσης να τα κάνεις upload σε διάφορα formats, με την προσωπική σου online σφραγίδα, για να είναι διαθέσιμα σε όποιον ενδιαφέρεται να ψάξει περαιτέρω τις δυνατότητές σου.

3. Αποτελέσματα της δουλειάς σου

Παρουσίασε μετρήσιμα αποτελέσματα από τις προηγούμενες δουλειές σου, αντί να απαριθμείς λίστες με τις αρμοδιότητές σου. Το να αναφέρεις ότι κάθε μήνα έφερνες x νέους πελάτες λειτουργεί καλύτερα και πιο αποτελεσματικά από το να γράψεις ότι εργαζόσουν στο Τμήμα Πωλήσεων.

4. Links

Δείξε ότι αγαπάς αυτό που κάνεις και είσαι αφοσιωμένος στο επάγγελμά σου προσθέτοντας links από τους επαγγελματικούς συλλόγους που είσαι μέλος, από άρθρα που μιλάνε για εσένα ή άρθρα που έχεις γράψει στο blog σου, video με tutorial που μπορεί να έχεις δημιουργήσει και ό,τι άλλο χρήσιμο μπορείς να σκεφτείς.

5. Συστάσεις

Κάθε θετική πληροφορία που μπορεί να έχει πει κάποιος για εσένα (πχ. προηγούμενοι εργοδότες, συνάδελφοι, πελάτες, καθηγητές) είναι άξια προβολής.

Ωραία! Και πώς ξεκινάω;

Εάν το άρθρο μου σου ενέπνευσε την ιδέα, ξεκίνα να την κάνεις πράξη με το δικό σου, προσωπικό domain name! Και δεν υπάρχει πιο αντιπροσωπευτικός τρόπος από το να κατοχυρώσεις ένα domain σε κατάληξη .ME, ειδικά τώρα που είναι σε προσφορά.

Στη συνέχεια, θα χρειαστεί να αποφασίσεις με ποιο τρόπο θα δημιουργήσεις το προσωπικό σου site. Στο Papaki παρέχουμε ένα χρήσιμο εργαλείο που θα σου λύσει τα χέρια. Πρόκειται για το WebSite Builder που μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί από χρήστες κάθε επιπέδου. Το πιο σημαντικό; Δεν θα χρειαστεί να ασχοληθείς καθόλου με κώδικα και προγραμματισμό γιατί όλες οι αλλαγές γίνονται εύκολα με drag & drop!

Αμέτρητες δυνατότητες σου προσφέρει και η πλατφόρμα WordPress! Διάλεξε το theme που ταιριάζει ιδανικά στο προσωπικό σου brand image και ξεκίνα την παραμετροποίηση του site ώστε να το φέρεις ακριβώς στα μέτρα σου. Στη συνέχεια, κάνε τη σύνδεση με το προσωπικό σου domain και είσαι έτοιμος για δημοσίευση.

Το να έχεις το δικό σου προσωπικό site δεν βοηθάει, όμως, μόνο στην εύρεση εργασίας. Το σημαντικότερο πλεονέκτημα ενός προσωπικού site είναι οι online πληροφορίες που παρέχεις και διαχειρίζεσαι ο ίδιος για εσένα. Κάνε μία αναζήτηση στο Google με το όνομα σου και δες ποιες πληροφορίες εμφανίζονται πρώτες! Δεν θα ήθελες το πρώτο αποτέλεσμα να στέλνει τον χρήστη σε πληροφορίες που εσύ μπορείς να διαχειριστείς;

Αν έχεις δημιουργήσει προσωπικό site θέλω πολύ να μου το γράψεις στα σχόλια παρακάτω. Και που ξέρεις; Μπορεί το blog μας να σταθεί αφορμή να σε εντοπίσει το κοινό που στοχεύεις! ;)

Μπες στη συζήτηση

Πες μας τη γνώμη σου!