Πώς να προετοιμάσεις το eShop σου για την κίνηση των Χριστουγέννων

07 Δεκεμβρίου 2016, από

blogimages_chr_eshop-1Οι γιορτές πλησιάζουν! Οι καταναλωτές ετοιμάζονται να βγουν στην αγορά ή να μπουν στον υπολογιστή τους για να ψωνίσουν δώρα για την οικογένεια, τους φίλους και τους ίδιους. Εάν έχεις το δικό σου eShop, η εορταστική περίοδος μπορεί να συμβάλει σημαντικά στα ετήσια έσοδα της επιχείρησής σου. Κάνε τις κατάλληλες ενέργειες βελτιστοποίησης για να φέρεις αύξηση στην επισκεψιμότητα του eShop σου και τελικά στις πωλήσεις σου!

Έχεις κάνει όλη τη μαρκετίστικη δουλειά και είσαι σε αναμονή των εν δυνάμει πελατών σου. Το eShop σου όμως είναι έτοιμο; Μπορεί να δεχτεί όλους τους επισκέπτες που θα ήθελες; Και τελικά έχει όλα εκείνα τα προαπαιτούμενα που θα κάνουν τον επισκέπτη να μην κλείσει τη σελίδα σου και να συνεχίσει το scrolling στο Facebook ή την αναζήτηση στο Google;

Σε αυτό το post θα σου δώσω μερικές χρήσιμες συμβουλές για να προετοιμάσεις το eShop σου για την εορταστική κίνηση και να εξασφαλίσεις ότι είναι έτοιμο να δεχτεί τον μεγάλο όγκο πελατών που θα το επισκεφτούν.

Γιατί είναι σημαντική η ταχύτητα του eShop σου

Σύμφωνα με το Radware, 1 στους 5 online αγοραστές εγκαταλείπει το καλάθι αγορών του γιατί η διαδικασία πληρωμής (check out) είναι πολύ αργή. Έχεις εξαρχής μόλις δεκαπέντε δευτερόλεπτα (ή και λιγότερα!) για να τραβήξεις το ενδιαφέρον των επισκεπτών, αλλά και πάλι μπορεί να τους χάσεις μόλις φτάσουν στο καλάθι. Αν όχι ίσως προσθέσουν νέα προϊόντα, έχεις καλό “add to cart rate”;

Καταλαβαίνεις λοιπόν πως η ταχύτητα του eShop σου παίζει σημαντικό ρόλο, όχι μόνο βραχυπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα καθώς ένα αργό site μπορεί να διώξει οριστικά δυνητικούς πελάτες. Τι πρέπει να κάνεις και από που πρέπει να ξεκινήσεις για να βελτιώσεις την ταχύτητα του eShop σου;

1. Αξιολόγησε την κατάσταση

Ο καλύτερος τρόπος για να προετοιμαστείς είναι να τσεκάρεις την κατάσταση του eShop σου αυτή τη στιγμή.

Οι ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσεις είναι:

  • Μήπως το theme μου ή κάποιο από τα plugins δεν είναι ανανεωμένο;
  • Τρέχει το site μου στην τελευταία έκδοση του WordPress και WooCommerce;
  • Αν χρησιμοποιείς παλιές ή “μη νομιμες” εκδόσεις, θα χρειαστεί να τις αναβαθμίσεις. Δεν αξίζει να χάσεις ούτε έναν πελάτη για μερικά δολάρια ή ευρώ.
  • Ποια είναι η ταχύτητα του eShop σου αυτή τη στιγμή;
    (Το Pingdom είναι ένα από τα πολλά διαθέσιμα εργαλεία για να αξιολογήσεις την ταχύτητα του site σου.)

Αν έχεις χρόνο στη διάθεσή σου, κάνε δώρο στον εαυτό σου ένα staging περιβάλλον για το site σου. Στο staging περιβάλλον μπορείς να τρέξεις updates, να τροποποιήσεις το περιεχόμενο, να παίξεις με τα εργαλεία σου και να προσαρμόσεις το site σου χωρίς να ανησυχείς για το traffic στο live site.

Το staging περιβάλλον είναι χρήσιμο καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντικό τώρα για να μπορέσεις να τεστάρεις τα updates σου και να είσαι σίγουρος ότι όλα θα δουλέψουν καλά εν αναμονή της απότομης αύξησης στην επισκεψιμότητα. Να θυμάσαι: Αν το site σου πέσει, θα χάσεις πωλήσεις. Με το staging δημιουργείς ένα επίπεδο ασφαλείας για την online παρουσία σου.

2. Βελτίωσε τα εργαλεία σου

Πόσα plugins ή extensions χρησιμοποιείς για το eShop σου; Τι ποιότητας είναι τα plugins; Ελέγχοντας ένα ένα τα εργαλεία που χρησιμοποιείς, θα μπορέσεις να εντοπίσεις ποια από αυτά προκαλούν καθυστέρηση στην φόρτωση του site σου.

Για να ελέγξεις ποιο plugin ή extension καθυστερεί το eShop σου, κάνε το εξής: απενεργοποίησε προσωρινά ένα ένα τα plugins ή τα extensions που πιστεύεις ότι δημιουργούν καθυστέρηση και τρέξε ένα τεστ ταχύτητας. Έτσι θα μπορέσεις να εντοπίσεις με ακρίβεια την πηγή του προβλήματος και να το χειριστείς ανάλογα.

3. Μήπως χρειάζεσαι άλλο πακέτο hosting;

Σε προηγούμενο άρθρο μας είχαμε παρουσιάσει αναλυτικά τρεις διαφορετικούς τρόπους για να φτιάξεις το eShop σου με WooCommerce με παραδείγματα υπηρεσιών του Papaki. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει μία κοινή λύση για όλα τα eShops. Εάν έχεις επιλέξει οποιαδήποτε από αυτές τις λύσεις έλεγξε αν οι πόροι του πακέτου σου επαρκούν. Η ανάγκη για αναβάθμιση δεν είναι κακή καθώς σημαίνει ότι το κατάστημά σου είναι τόσο πετυχημένο που χρειάζεσαι περισσότερους πόρους. Για παράδειγμα, είναι πολύ λογικό να ξεκίνησες από ένα οικονομικό πακέτο shared hosting για να φτιάξεις το eShop σου και να δεις στην πορεία πώς θα πάει. Τώρα όμως που ετοιμάζεσαι να κάνεις την χριστουγεννιάτικη προώθησή σου, είναι σίγουρο ότι καλύπτει τις ανάγκες που θα προκύψουν σε traffic;

Την ίδια σκέψη πρέπει να κάνεις σε οποιονδήποτε πάροχο hosting κι αν βρίσκεσαι. Σκέψου το κόστος φιλοξενίας σαν μια επένδυση για την επιτυχία του eShop σου στη διάρκεια της πιο έντονης περιόδου του χρόνου, αλλά και για τα χρόνια που θα ακολουθήσουν. Η επένδυση αυτή είναι ζωτικής σημασίας για την μελλοντική επιβίωση του καταστήματός σου. Χρειάζεται να προετοιμαστείς κατάλληλα!

Tip: Eάν έχεις Managed WordPress Hosting ή WooCommerce πακέτο από το Papaki τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις το κουμπί έκτακτης ανάγκης -όπως το ονομάζω εγώ- το “On demand scalling”, με το οποίο μπορείς άμεσα να διπλασιάσεις τα resources του πακέτου σου για 48ώρες μόνο με ένα click μέσα από το Papaki Control Panel σου.

4. Δοκίμασε να αποθηκεύσεις προσωρινά (caching) το περιεχόμενο και τις εικόνες

Τι είναι το caching; Με απλά λόγια: ο πρώτος επισκέπτης μιας συγκεκριμένης σελίδας ουσιαστικά “κάνει μια ερώτηση” και ο server δίνει την απάντηση. Την επόμενη φορά που κάποιος επισκέπτης θα μπει στην ίδια σελίδα κάνοντας την ίδια ερώτηση, ο server μπορεί να δώσει την απάντηση (παρουσιάζει δηλαδή τη σελίδα) πολύ πιο γρήγορα.

Αν τρέχεις χριστουγεννιάτικες προσφορές και κατευθύνεις την κίνηση προς το eShop σου, το να είναι το περιεχόμενο αποθηκευμένο και να ανοίγει γρήγορα είναι ένας εύκολος τρόπος για να κρατήσεις τους επισκέπτες στο site, εκεί δηλαδή που τους θέλεις.

Το WordPress caching είναι εύκολο να ενεργοποιηθεί. Υπάρχουν ειδικά plugins όπως το W3 Total Cache και το WP Super Cache που προτείνονται στο WordPress Codex. Θα βρεις και αρκετό documentation για να κάνεις τις σχετικές ρυθμίσεις ώστε να δουλέψουν σωστά στο eShop σου. Επίσης, εγκατατέστησε το Jetpack και ενεργοποίησε το Photon. Οι εικόνες στα blog posts και οι σελίδες θα αποθηκεύονται προσωρινά και δεν χρειάζεται να φορτώνουν ξανά και ξανά όταν κάποιος επισκέπτεται το site σου. Αυτό μπορεί να σου εξοικονομήσει πολύ χρόνο, ειδικά αν έχεις εικόνες μεγάλου μεγέθους.

Στα Managed WordPress Hosting και WooCommerce πακέτα του Papaki το caching είναι ενεργοποιημένο by product design. Eπίσης, είναι προεγκατεστημένα το W3 Total Cache και το Jetpack, για να σου εξοικονομήσουμε ακόμη περισσότερο χρόνο.

Tip: Για εσένα που θέλεις να μπεις σε λεπτομέρειες για να βλετιώσεις την ταχύτητα του WordPress site σου, μπορείς να διαβάσεις ένα παλιότερο αναλυτικό μας blog.

5. Εκμεταλλεύσου τις δυνατότητες ενός Managed πακέτου

Το να κρατάς ενημερωμένα τα plugins, τα themes αλλά και το core του WordPress μπορεί να φαίνεται απλό. Πολλές φορές, όμως, μαζεύεται μεγάλος όγκος και πολλοί εγκαταλείπουν την προσπάθεια, αφήνοντας τα σε παλιές εκδόσεις. Πράγμα που σημαίνει ότι ρισκάρουν την ασφάλεια του site και το αφήνουν εκτεθειμένο σε επιθέσεις hacking.

Άλλο ένα σημείο κλειδί για το site σου είναι τα back ups. Κάθε πότε παίρνεις back up; Πιστεύεις πραγματικά ότι δεν σου χρειάζεται; Διάβασε σε αυτό το άρθρο ποια είναι τα σημαντικότερα σημεία για την ασφάλεια του site σου και θα αλλάξεις γνώμη!

Ένα πακέτο Managed WordPress Hosting σε βοηθάει σε όλα αυτά -πρόκειται για υποδομή με αυτόματα updates σε plugins και themes, αλλά και καθημερινό back ups. Επιπλέον, όπως ανέφερα πριν, σου εξοικονομεί χρόνο με τα προεγκατεστημένα απαραίτητα plugins για την ταχύτερη και καλύτερη λειτουργία του WP σου. Μα πάνω απ’ όλα διατηρεί το eShop σου πάντα διαθέσιμο για τους επισκέπτες σου!

Όμως αν θέλεις πραγματικά να μην ασχοληθείς με εγκαταστάσεις plugins για το eShop σου, δες τα νέα πακέτα WooCommerce του Papaki που βασίζονται στην Managed WP υποδομή -έχεις δηλαδή και όλα τα παραπάνω προνόμια και επιπλέον ότι χρεάζεσαι για σύνδεση με το Skroutz, τις μεγαλύτερες ελληνικές τράπεζες, την ACS και άλλα. Η δουλειά σου θα γίνει πιο εύκολη! Ήδη ασχολείσαι με τόσα πολλά σε όλη την διάρκεια του έτους και ακόμα περισσότερα τις μέρες των γιορτών. Βάλε στον προϋπολογισμό της επιχείρησής σου ένα μικρό ποσό το μήνα για να σε βοηθήσει με τα μικρά πράγματα που θα κρατήσουν το eShop σου ζωντανό και “υγιές” για τον online κόσμο.

Μην χάσεις χρήματα λόγω downtime αυτή τη σεζόν

Το downtime του eShop μπορεί να σου κοστίσει πολλά χρήματα. Ειδικά όταν περιμένεις αυξημένη κίνηση, προετοιμάσου για να αποφύγεις τις δυσάρεστες εκπλήξεις.

Και να θυμάσαι… το να χτίσεις μια εμπειρία χωρίς “εμπόδια” για τους πελάτες σου είναι ζωτικής σημασίας για να επιστρέψουν στο eShop σου αγοράζοντας ακόμη περισσότερα. Χρησιμοποίησε αυτές τις συμβουλές για να κρατήσεις το WooCommerce κατάστημά σου γρήγορο και πάντα διαθέσιμο την εορταστική περίοδο και κράτησε τους πελάτες σου ικανοποιημένους!

Μπες στη συζήτηση

Πες μας τη γνώμη σου!